IN THE CIRCUIT COURT OF TENNESSEE
ELEVENTH JUDICIAL DISTRICT AT CHATTANOOGA

MIKE BEDSOLE, d/b/a
TINY HOUSE CHATTANOOGA,

Plaintiff, Case No. 20-C-649

Division IV

Hon, Kyle R. Hedrick
SINCLAIR BROADCAST GROUP, INC.;
WTVC LICENSEE, LLC; AMERICAN
BROADCASTING COMPANIES, INC.;
WTVC-TV NEWS CHANNEL 9;

SAM LUTHER; KELLY CURTIN;

ABC HOLDING COMPANY, INC.;
KABC-TV ABC 7 EYEWITNESS NEWS;
THE WALT DISNEY COMPANY;

and LETICIA JUAREZ,

JURY DEMAND

Defendants.

N N T A W g N W N P W W S

ABC DEFENDANTS’ MEMORANDUM OF LAW IN SUPPORT OF THEIR
MOTION TO DISMISS FOR LACK OF PERSONAL JURISDICTION AND FOR
FAILURE TO STATE A CLAIM




Defendants The Walt Disney Company (“TWDC”), American Broadcasting Companies,
Inc. (“American Broadcasting Companies”), ABC Holding Company Inc. (“ABC Holding
Company”), KABC-TV ABC 7 Eyewitness News (“KABC”), and Leticia Juarez (collectively,
the “ABC Defendants”) respectfully submit this memorandum of law in support of their motion
to dismiss Plaintiff’s complaint in this lawsuit (the “Complaint”) pursuant to Tenn. R. Civ. P.
12.02(2) for lack of personal jurisdiction over the ABC Defendants and pursuant to Tenn. R. Civ.
P. 12.02(6) for failure to state a claim upon which relief may be granted against the ABC
Defendants.

SUMMARY OF ARGUMENT

This defamation case should be dismissed for either of two reasons. First, this Court lacks
personal jurisdiction over the ABC Defendants, all of whom are out-of-state. This case is based
on a news report by a local television station in Los Angeles (KABC) that was broadcast to
television viewers within Southern California. None of the ABC Defendants are generally subject
to jurisdiction in Tennessee, and the only way anyone in Tennessee could access the stories would
be to find them on the internet on KABC’s website. Under well-established principles of due
process governing defamation claims against out-of-state defendants whose publications are
accessible in the forum state only through the internet, this Court lacks personal jurisdiction over
these Defendants. The case should be dismissed on that basis alone.

Alternatively, even if this Court were to determine it has personal jurisdiction over the
ABC Defendants, the Complaint against them should be dismissed because it fails to state a claim.
Plaintiff’s causes of action against the ABC Defendants are all based on the allegation that a
KABC news report implied that Plaintiff, who builds “tiny houses,” illegally obtained possession

of one of those homes. But even a cursory examination of the KABC report reveals that it does



not say that Plaintiff illegally obtained possession of the home in question. To the contrary, the
story reports that Plaintiff acted with legal authority.

That alone requires that the defamation case against the ABC Defendants be dismissed as
a matter of law. In every defamation case, whether the challenged news story is reasonably
capable of conveying the defamatory meaning the plaintiff alleges is a question of law for the
Court that is properly resolved on a motion to dismiss. Since the KABC story does not accuse
Plaintiff of acting illegally, the defamation claim must be dismissed. As for the rest of Plaintiff’s
causes of action, they are all based on the same allegedly defamatory statements and necessarily
fail once the primary defamation claim is dismissed. They also fail on their own terms as well.
The Complaint should therefore be dismissed as to the ABC Defendants.

STATEMENT OF FACTS

Plaintiff’s claims against the ABC Defendants stem from a news report, consisting of a
video (the “Broadcast”, attached as Ex. B to the Complaint) and an accompanying article (the
“Article,” attached as Ex. C to the Complaint, and together with the Broadcast, the “KABC News
Story”). Both the Broadcast and Article were posted as a single, integrated story on KABC’s

website at https://abc7.com/tiny-homes-house-nation-ae-reality-tv/5358023/. Compl. § 77.

I THE PARTIES

A. The ABC Defendants!

KABC is a local television station in Los Angeles, California. Declaration of Molly Fish

(“Fish Decl.”) § 2. The local market of television viewers it serves is an area within Southern

! The Declarations cited in Section A.1 of this Statement of Facts are only submitted in support of the ABC
Defendants’ Motion to Dismiss for Lack of Personal Jurisdiction pursuant to Tenn. R. Civ. P. 12.02(2).
See Gordon v. Greenwood Hosp., Inc., 300 S.W.3d 635, 644 (Tenn. 2009) (stating that motions to dismiss
pursuant to Rule 12.02(2) may be supported by declarations). They are not submitted in support of the
ABC Defendants’ Motion to Dismiss for Failure to State a Claim pursuant to Tenn. R. Civ. P. 12.02(6).

3



California. Id. Defendant Leticia Juarez is a news reporter who lives in Riverside, California and
reported the KABC News Story from California. Declaration of Leticia Annas (“Annas Decl.”)
9 3. All of the work that Ms. Juarez did for the KABC News Story was done in California. /d.
Ms. Juarez interviewed Ben and Rebecah Richards, the main subjects of the story, in Fullerton,
California where they were living at that time. Id.

No one who worked on the story traveled to Tennessee in connection withit. Id §5. The
only contacts by any of the ABC Defendants with anyone in Tennessee alleged in the Complaint
are a couple of telephone calls and one email made by the KABC Eyewitness News team. Compl.
99 42, 45, 48. Nor did persons in Tennessee actually read and/or watch the KABC News Story
on KABC’s website in any unusually large numbers. To the contrary, as of the date the Complaint
was filed, roughly 193,000 people had visited the webpage of the KABC News Story. Fish Decl.
9 4. Less than 1.3% of those visits were made from devices located in Tennessee, which is
significantly less than Tennessee’s proportion of the country’s population as a whole.”> By
contrast, 53% of the visits were from California, and fifteen states (as well as devices located
abroad) had more visitors to the story than did Tennessee. Id.

None of the ABC Defendants owns any television stations in Tennessee, nor does any have
any office in Tennessee. Declaration of Chakira Gavazzi (“Gavazzi Decl.”) {{ 3, 6, 7; Compl. §
34. KABC is not a legal entity, but rather, it is owned by Defendant ABC Holding Company, a
Delaware corporation whose principal place of business is in California. Gavazzi Decl. § 6;
Compl. §7 32-33. The remaining corporate ABC Defendants have no connection at all with the

KABC News Story but are simply parent or subsidiary entities of ABC Holding Company.

2 As of 2019 Tennessee’s population was 6,829,000, which is 2.1% of the total U.S. population of
328,200,000. See https://www.census.gov/quickfacts/TN;
https.//www.census.gov/quickfacts/fact/table/US/PST045219.

4




Defendant American Broadcasting Companies is a Delaware corporation with its principal place
of business in New York and is a subsidiary of Defendant ABC Holding Company. Gavazzi
Decl. § 7; Compl. § 29. Defendant TWDC is a Delaware corporation with its principal place of
business in California. Gavazzi Decl. 2. It is a remote parent company of Defendant ABC
Holding Company, separated by multiple layers of subsidiaries. Id. | 4.

B. The Sinclair Defendants

The Complaint also alleges defamation and other related claims based on a different news
story about the same events that was reported by Defendant WTVC News Channel 9 (“WTVC”)
in Chattanooga (the “WTVC News Story”). Compl. §979-96 & Compl. Exs. D-F. The Complaint
pleads claims against various Defendants connected to the WTVC News Story: two reporters, the
entity holding the station’s license (WTVC Licensee, Inc.), and the station’s owner, Defendant
Sinclair Broadcast Group, Inc., a Maryland corporation (collectively “the Sinclair Defendants™).
Id. 9 26-30. None of the ABC Defendants have, or are alleged to have, any ownership interest,
either directly or indirectly, with any of the Sinclair Defendants.

IL THE DISPUTE OVER THE TINY HOUSE AND THE KABC NEWS STORY

A, The Factual Allegations of the Complaint

According to the Complaint, Plaintiff and his company Tiny House Chattanooga entered
into a sale agreement with the Richards, pursuant to which Plaintiff and Tiny House Chattanooga
would manufacture and sell a tiny house to the Richards. Compl. ] 5-6. The purchase price for
the tiny house was $157,000.00, of which the Richards paid $11,500.00 to Tiny House
Chattanooga, with the remaining amount to be paid via third-party financing. Id 9 6. The
manufacture of the tiny house was featured on the A&E reality television show Tiny House
Nation. Id. 9 7. However, the Richards made no further payments toward the purchase of the

tiny house and did not obtain third-party financing. Id. ] 12-14. Plaintiff therefore initiated a
5



civil action and detainer warrant against Mr. Richards to evict him from the tiny house, resulting
in the judge issuing an order granting possession of the tiny house to Plaintiff. Id. |9 16-17.

B. The KABC News Story

Turning to the substance of the KABC News Story, the Article portion of the story begins
by explaining that “a Southern California family” thought they had a home in Tennessee, “only
to discover the home they thought belonged to them did not and now the home has disappeared.”
Compl. Ex. C. The Article describes how the Richards agreed to purchase a “tiny house” from
Plaintiff in connection with a planned move to Nashville and appeared on Tiny House Nation in
the process. Id The Article reports that the Richards paid Plaintiff $11,500 for the trailer on
which the house sat. Id.

The Article explains that the Richards never obtained financing to pay the balance they
owed to purchase the home, but they were also unable to get Plaintiff to give them a firm amount
due after improvements to the home were provided by the television show. Id It reports that the
Richards stayed at the home for a while, until they learned that Plaintiff was being evicted from
his business property where the home was located. Id At that point the Richards learned that
Plaintiff held the title to the home, and Plaintiff told the Richards to vacate it. Id The Article
specifically reports that the Richards were only evicted by order of a judge, following a judicial
proceeding:

They went to court and because the title is in Bedsole’s name, the judge considered
the couple tenants and evicted them.

Based on the fact that the builder has the title in his name he [the judge] had to rule
in position to the builder and he gave [the Richards] 10 days to vacate the property.

Id. The Article concludes by reporting that the Richards moved back to California and have since

been unable to contact Plaintiff or obtain any assistance from the producers of Tiny House Nation.



.

The Broadcast reports materially the same story. Compl. Ex. B. As it is embedded on the
KABC website, there is a caption summarizing the Broadcast that makes clear the home did not
in fact belong to the Richards: “A Southern California family thought they had the perfect home
to start a new life in Tennessee, only to discover the home they thought belonged to them did not.”
Compl. Ex. C (emphasis added). The Broadcast goes on to repeat that point. It reports “the
Richards learned the home they thought was theirs, turns out did not belong to them.” Compl.
Ex. B at 2:16.> It shows Ben Richards explaining that before the Richards were evicted, an
attorney informed them that “you don’t own the title to that — to the house,” id. at 2:29, and that
in fact Plaintiff “had put the trailer in his name,” id. at 2:32. The Broadcast reports that after the
Richards had returned to California, they discovered that Plaintiff had listed the home for sale.
Id. at 2:49.

III. PLAINTIFF’S CLAIMS AGAINST THE ABC DEFENDANTS

A. Plaintiff’s Claims Against the ABC Defendants Based on the KABC News
Story

The Complaint pleads claims against all the ABC Defendants arising out of the KABC
News Story. See Compl. 49 129-135, 147-153. Although the Complaint is quite long, the crux
of Plaintiff’s primary cause of action for defamation (Count I) against all the ABC Defendants is
the allegation that the KABC News Story falsely reported that Plaintiff illegally took possession
of the house from the Richards. Id q 124. The Complaint further alleges the KABC News Story
ignored that the Richards were lawfully evicted pursuant to a court order. Id. ] 118-120. It also
alleges that the story conveyed the Richards’ allegedly false claims that the tiny house was

“missing” or “stolen.” Id. 9 129, 133-34, 136, 138-139.

? Citations to the Broadcast refer to the time at which the statements appear in Exhibit C to the Complaint.

7



In addition to defamation (Count I), the Complaint pleads claims for false light invasion
of privacy (Count II), intentional infliction of emotional distress (Count III), and negligent
infliction of emotional distress (Count IV), which are all based on the same allegedly defamatory
statements. See, e.g., id. 7 143-45, 161-62, 167-68. Finally, the Complaint pleads a claim for
intentional interference with business relationships (Count V). That cause of action is also based
on the same allegedly defamatory statements, as well as an alleged query from a KABC reporter
to the person [Mr. Harrell] who had listed Plaintiff’s home for sale after the Richards returned to
California. Id. 99 170-72.

B. Plaintiff’s Claims Against Defendant American Broadcasting Companies
Based on the WTVC News Story

The Complaint alleges the same causes of action against the Sinclair Defendants arising
out of the WTVC News Story. In addition, the Complaint pleads those claims against one of the
ABC Defendants, American Broadcasting Companies. Plaintiff alleges that American
Broadcasting Companies jointly “published” the WTVC News Story along with the Sinclair
Defendants and, therefore, is also liable for the WTVC News Story. See, e.g., Compl. §§ 136-
141. The only fact pled in support of that legal conclusion is that American Broadcasting
Companies maintains an affiliation agreement with Sinclair and WTVC, pursuant to which
WTVC is an ABC affiliate. Id §29. A copy of the Primary Television Affiliation Agreement
the Complaint references, which is a public record available on the website of the Federal

Communication Commission, is attached as Exhibit 1 to this Motion* See also

4 For purposes of a motion to dismiss filed under Tenn. R. Civ. P. 12.02(6), in addition to the Complaint,
the Court may properly consider any exhibits attached to the Complaint or referred to in the Complaint.
Burns v. State, 601 S.W.3d 601, 606 (Tenn. Ct. App. 2019). In addition, where a complaint pleads the
existence of a contract and premises its legal conclusions based on that contract, the contract is properly
considered by the Court on a motion to dismiss. See Belton v. City of Memphis, No. W2015-01785-COA-
R3-CV, 2016 WL 2754407, at *5 (Tenn. Ct. App. May 10, 2016) (holding that where claim was based on
contract between the parties that was not attached to the complaint, “the trial court was entitled to consider

8



https://publicfiles.fcc.gov/tv-profile/wtve/fec-authorizations/additional-documents/network-

affiliation-agreement/63a89ffa-35a4-b36f-alfb-e638d14dce72/.

ARGUMENT

I. THE COURT DOES NOT HAVE PERSONAL JURISDICTION OVER
THE ABC DEFENDANTS.

Plaintiff has sued a host of out-of-state ABC Defendants based on a news story posted on
the website of a Los Angeles television station that was equally accessible to anyone in the world.
Well-established principles of due process, which were recently adopted by the Tennessee Court
of Appeals, reject the idea that “a person’s act of placing information on the Internet subjects that
person to personal jurisdiction in each State in which the information is accessed” — a premise
that would “eviscerate[]” any “notions of limited State sovereignty” or “fair play and substantial
justice.” ALS Scan, Inc. v. Digital Serv. Consultants, Inc., 293 F.3d 707, 711-13 (4th Cir. 2002),
cited by EnhanceWorks, Inc. v. Dropbox, Inc., M2018-01227-COA-R3-CV, 2019 WL 1220903,
at *7-8 (Tenn. Ct. App. Mar. 14, 2019). Rather, personal jurisdiction based on content posted on
an out-of-state website only arises if the website specifically targeted readers in Tennessee.

Here, both the KABC News Story and KABC’s website were not aimed at a Tennessee
audience, but rather, they targeted KABC’s viewers in Southern California. Therefore, posting
the KABC News Story cannot support the assertion of personal jurisdiction over the ABC
Defendants here in Tennessee. Nor can the two phone calls and e-mail the Complaint alleges

were made to persons in Tennessee give rise to jurisdiction because they are precisely the type of

the pleadings and the parties’ written contract in determining Appellees’ motions to dismiss™). Here, the
Complaint attaches the Broadcast (as Exhibit B) and the Article (as Exhibit C). The Complaint also
specifically refers to the Primary Television Affiliation Agreement and bases the legal conclusion that
ABC “published” the WTVC News Story on that contract. Compl. §29.



isolated contacts Tennessee courts have found insufficient to support jurisdiction over out-of-

state defendants.

A. The Due Process Clause Permits a Court to Exercise Jurisdiction
Only When a Defendant Has “Minimum Contacts” With Tennessee.

Tennessee’s long-arm statute authorizes Tennessee courts to exercise jurisdiction on
“[a]ny basis not inconsistent with the constitution of this state or of the United States.” Tenn.
Code Ann. §§ 20-2-214(a)(6), 20-2-225(2). Therefore, the question of personal jurisdiction over
a defendant “becomes simply whether the trial court’s exercise of personal jurisdiction meets due
process requirements.” Manufactures Consolidation Serv., Inc. v. Rodell, 42 S.W.3d 846, 855
(Tenn. Ct. App. 2000). To comport with due process requirements, each defendant must have
sufficient “minimum contacts” with Tennessee “such that the maintenance of the suit does not
offend ‘traditional notions of fair play and substantial justice.”” Walden v. Fiore, 571 U.S. 277,
283 (2014) (quoting Int’l Shoe Co. v. Washington, 326 U.S. 310, 316 (1945)). Plaintiff has the
burden of making a prima facie showing that sufficient minimum contacts exist. First Community
Bank, N.A. v. First Tennessee Bank, N.A., 489 S.W.3d 369, 38 (Tenn. 2015). A defendant filing
a motion to dismiss under Tenn. R. Civ. P. 12.02(2) may support the motion with affidavits or
other written evidence, as the ABC Defendants do here. Gordon v. Greenwood Hosp., Inc., 300
S.W.3d 635, 644 (Tenn. 2009).

A two-part test determines whether a defendant meets the “minimum contacts”
requirement. Burger King Corp. v. Rudzewicz, 471 U.S. 462, 47475 (1985); State v. NV Sumatra
Tobacco Trading Co., 403 S.W.3d 726, 751 (Tenn. 2013). First, the court must identify the
contacts between the non-resident and the forum state. Id. Second, the court must determine
whether exercising personal jurisdiction based on these contacts would comport with traditional

notions of fair play and substantial justice. Id. A court may have either general or specific

10



jurisdiction over a defendant. Goodyear Dunlop Tires Ops., S.A. v. Brown, 564 U.S. 915, 919
(2011).

B. This Court Does Not Have General Jurisdiction Over the ABC
Defendants.

General jurisdiction, which exposes the defendant to suits of any kind within the forum
state, exists only where a defendant has “continuous and systematic” contacts that “render [it]
essentially at home in the forum State.” Id. The United States Supreme Court has made clear
that a corporation is almost always only “at home” in a state where it is incorporated or has its
principal place of business, and individuals are only “at home” in the states where they reside.
Daimler AG v. Bauman, 571 U.S. 117, 138-39 (2014). Otherwise, the only “exception[]” might
be a corporation whose activities are so uniquely focused on Tennessee that it too can be said to
be “at home” as if it were headquartered here. First Community Bank, 489 S.W.2d at 385-87.
Merely “doing business” in Tennessee along with many other states is not sufficient to support
general jurisdiction. Id at 386. The Complaint does not appear to allege that the Court has
general jurisdiction over any of the ABC Defendants, nor could it: none of the ABC corporate
defendants is incorporated or headquartered in Tennessee, none have offices here, and Ms. Juarez
is not a resident of Tennessee. Gavazzi Decl. §2, 3, 5, 6, 7; Annas Decl. § 3.

C. This Court Does Not Have Specific Jurisdiction over the ABC
Defendants.

Specific jurisdiction requires a showing that “the defendant has ‘purposefully directed’
his activities at residents of the forum and the litigation results from alleged injuries that ‘arise
out of or relate to’ those activities.” Burger King, 471 U.S. at 472-73 (citations omitted). To
establish specific jurisdiction, “the plaintiff must show (1) that the nonresident defendant has
purposefully established significant contacts with the forum state and (2) that the plaintiff’s cause

of action arises out of or is related to these activities or contacts. Gordon, 300 S.W.3d at 647

11



(citing Burger King, 471 U.S. at 472). Under this test, a defendant’s contacts with Tennessee
support the exercise of personal jurisdiction “when they demonstrate that the defendant has
purposefully targeted Tennessee to the extent that the defendant should reasonably anticipate
being haled into court here.” NV Sumatra, 403 S.W.3d at 760. The analysis focuses on whether
the defendant targeted Tennessee itself and not merely a Tennessee resident. First Community
Bank, 489 S.W.3d at 390 (“[I]n performing the minimum contacts analysis discussed herein, we
must look ‘to the defendant’s contacts with the forum state itself, not the defendant’s contacts
with persons who reside there.’” (quoting Walden v. Fiore, 571 U.S. 277, 1122 (2014)).

1. To Establish Specific Jurisdiction Plaintiff Must Show that KABC’s
Website Deliberately Targeted Readers in Tennessee.

The Complaint initially alleges that KABC aired the Broadcast to its “television viewers”
on or about June 22, 2019. Compl. ] 50-52. The Complaint does not allege, nor could it, that
KABC’s local television viewing market is anywhere outside Southern California — let alone that
it extends to Tennessee. Fish Decl. §2. Merely airing a television program in a locale across
the country could not conceivably constitute “purposefully target[ing] Tennessee” to support the
exercise of personal jurisdiction here. NV Sumatra, 403 S.W.3d at 760; see also Afi Holdings of
Ill., Inc. v. NBC, 239 F. Supp. 3d 1097, 1101 (N.D. Ill. 2017) (holding that a broadcast of a news
report by a local television station in Florida could not support personal jurisdiction in Illinois).

The Complaint also alleges that the ABC Defendants posted both the Broadcast and the
Article on KABC’s website, where they may be accessed by persons in Tennessee on the internet.
Compl. 9 51, 76-77. The Tennessee Court of Appeals recently analyzed to what extent personal
jurisdiction may be asserted over an out-of-state defendant on the basis of material posted online.
EnhanceWorks, 2019 WL 1220903, at *7-8. Noting that Tennessee courts have not previously

addressed that issue, the court looked to and adopted the framework articulated by the federal

12



Fourth Circuit to determine whether a defendant has “targeted” Tennessee in such cases. Id.; see
also ALS Scan, 293 F.3d 707 at 714. Under the ALS Scan test, personal jurisdiction may be
exercised over a nonresident when that person “(1) directs electronic activity into the State, (2)
with the manifested intent of engaging in business or other interactions within the State, and (3)
that activity creates, in a person within the State, a potential cause of action cognizable in the
State’s courts.” EnhanceWorks, 2019 WL 1220903, at *7 (quoting ALS Scan, 293 F.3d at 714).
The Court of Appeals made clear that merely placing information on the internet that may be
accessed in the forum state does not constitute “direct[ing] activity into the State.” Id.

The Fourth Circuit has applied the ALS Scan test that Tennessee now follows to
circumstances remarkably similar to those alleged here: a defamation claim brought by a resident
of the forum state against out-of-state newspapers which posted on their websites an allegedly
defamatory article that discussed the plaintiff. Young v. New Haven Advocate, 315 F.3d 256 (4th
Cir. 2002). Specifically, in Young a Virginia prison warden brought defamation charges against
two Connecticut newspapers on the basis of stories published on the newspapers’ websites critical
of the conditions in the plaintiff’s prison. Id. at 259.

Applying ALS Scan, the Fourth Circuit held that Virginia courts did not have personal
jurisdiction over the Connecticut newspapers. Id. at 262-63. Young held that jurisdiction in that
circumstance is proper only when the defendant, through its publications, “manifest[s] an intent
to target and focus on [forum-state] readers.” Id. at 263 (emphasis added). Absent such evidence,
the court held that the fact that the alleged injury was felt within the forum state could not suffice
to establish jurisdiction. Id at 262-63.

Applying this standard, the Fourth Circuit found that personal jurisdiction in Virginia over

the Connecticut newspapers was not proper because they had targeted their local Connecticut

13



readers, not a Virginia audience. Id. In support of its conclusion, the court noted that the “general
thrust and content” of the websites on which the articles were posted was “decidedly local,”
featuring local news and weather forecasts and advertisements for Connecticut colleges. Id. at
263. In addition, while the articles discussed events taking place in Virginia, their focus was
debating a Connecticut policy of sending prisoners to Virginia. Id. at 263-64.

In EnhanceWorks, the Tennessee Court of Appeals adopted the Fourth Circuit’s
framework and likewise held that the dispositive issue is whether the plaintiff has demonstrated
that an out-of-state defendant that posted material on its website “deliberately directed its message
or any electronic activity at an audience in the forum state.”” 2019 WL 1220903, at *8 (quoting
Shrader v. Biddinger, 633 F.3d 1235, 1241 (10th Cir. 2011) (alterations omitted)). That test has
also been widely applied by courts in many jurisdictions in internet defamation cases similar to
this one, where a resident of the forum state sued a local media entity from another state.’

2, The KABC Website Did not Target Readers in Tennessee.

Applying the ALS Scan framework test to this case, this Court lacks personal jurisdiction
over the ABC Defendants because, as in Young, the KABC website on which the KABC News
Story appears is “decidedly local.” It targets a Southern California audience and in no way targets
Tennessee readers. See Young, 315 F.3d at 263. For example, the browser tab for the homepage

reads “Los Angeles and Southern California News,” and a banner at the top of the homepage has

> See, e.g., Shrader v. Biddinger, 633 F.3d 1235, 1241-46 (10th Cir. 2011); AFI Holdings of Illinois, Inc.,
239 F. Supp. 3d at 1107 (finding no personal jurisdiction over a local Florida television station based on a
news story allegedly defaming an Illinois company, where the station’s website was “directed towards Ft.
Myers/Naples, Florida” residents); Shirlington Limousine & Transp., Inc. v. San Diego Union-Tribune,
566 F. Supp. 2d 1, 6-7 (D.D.C. 2008) (finding no personal jurisdiction over defendants in Washington,
D.C. because the newspaper’s website on which the articles appeared “is clearly targeted at San Diego
residents™); Jackson v. California Newspapers Partnership, 406 F.Supp.2d 893, 898 (N.D. Ill. 2005)
(finding no personal jurisdiction over a local California newspaper based on article allegedly defaming an
Illinois resident, where the newspaper’s website “is directed at California residents™); Realuyo v. Villa
Abrille, No. 01 Civ. 10158(JGK), 2003 WL 21537754, at *30-32 (S.D.N.Y. July 8, 2003).

14



links for “Los Angeles,” “Orange County,” “Inland Empire,” “Ventura County,” and
“California.” Fish Decl. Ex. 2. The default weather forecast on the homepage is for Los Angeles
(Fish Decl. Ex. 2), and aside from reporting on national weather events the website’s “Weather”
page is limited to forecasts and weather maps from the Los Angeles area. Id.; see also Young,
315 F.3d at 263 (citing local weather forecasts as evidence of website’s intended audience);
Shirlington Limousine & Transp., Inc., 566 F. Supp. 2d at 6 (same). Similarly, the “Traffic” page
features only traffic reports and news from the Los Angeles area. Fish Decl. Ex. 2; see also
Young, 315 F.3d at 263 (citing local traffic information as evidence of website’s intended
audience). The website’s live webcams are located in “Downtown L.A.,” “LAX,” “Burbank,”
and “Long Beach.” Fish Decl. Ex. 2; see also Shirlington Limousine & Transp., Inc., 566 F.
Supp. 2d at 6 (citing local webcams as evidence of website’s intended audience). The website
also prominently features a section titled “Localish,” featuring stories focused on the Los Angeles
area. Fish Decl. Ex. 2; see also Young (citing stories focused on local events as evidence of
website’s intended audience). Conversely, the website is devoid of any indication that it is aimed
at Tennessee residents. See also Young, 315 F.3d at 263 (noting newspaper websites were clearly
directed at Connecticut residents and showed no sign of targeting a Virginia audience);
Shirlington Limousine & Transp., Inc., 566 F. Supp. 2d at 6-7 (noting website clearly targeted
San Diego residents and showed no indication of targeting a Washington, D.C. audience);
Shrader, 633 F.3d at 1241 (noting website on which allegedly defamatory message appeared
targeted “a trading community with no particular tie to [the forum state]”).

And while the nature of the KABC website alone precludes the exercise of jurisdiction
over the ABC Defendants, the content of the KABC New Story itself reinforces what the website

makes clear: that its target audience is residents of the Los Angeles area. To begin with, the title

15



— “Small Dream Ends in Big Nightmare for Tiny House Buyers from SoCal” — signals that the
KABC’s News Story’s focus is on a Southern California family. Compl. Ex. C. The byline of
the Article lists its locale as “FULLERTON, Calif.” Id. The opening paragraph introduces the
story as a local interest story about a local family’s attempt to purchase a home. Id. By contrast,
the Broadcast and the Article each mention Tennessee only a couple of times, because the locale
of the tiny house is incidental to the focus of the story on the experiences of a California family.
Id Exs.B & C.

Consistent with the focus of the website, the data regarding who actually accessed the
KABC website and even the KABC News Story itself supports the conclusion that the only state
targeted was California. During the month of June 2019, when the KABC News Story was
published, less than 0.3% of visitors to the KABC website came from devices located in
Tennessee, while 75% came from California. Fish Decl. § 3. And while such numbers would
alone preclude the exercise of jurisdiction, even the geographic distribution of the persons who
actually accessed the KABC News Story itself further supports the conclusion that the only state
targeted was California. Devices located in California accounted for more than half of visitors to
the KABC News Story. Id q 4. Otherwise, readers were scattered throughout the country (and
even the world), and Tennessee readers did not account for any large portion of that audience. To
the contrary, Tennessee ranked 16™ among states from which readers accessed the KABC News
Story, and it is the 16® most populous state. Id 9§ 4, see also

https://worldpopulationreview.com/states. Moreover, the number of persons accessing the

KABC News Story from Tennessee was considerably less than Tennessee’s proportion of the

country’s population — about 1.3% of visitors, even though the state holds 2.1% of the country’s

16



population. Fish Decl. §4.% Such relatively small numbers of visits to a website from the forum
state is further evidence that an allegedly defamatory report was not targeted at an audience in the
forum state. See Blankenship v. Napolitano, No. 19-cv-00236, 2020 WL 1548060, at *20 n.19
(S.D.W.Va. Mar. 31, 2020) (finding no personal jurisdiction where West Virginia residents
accounted for about 0.3% of total user traffic to the defendant’s website, and 1.1% of total user
traffic to the article involving the plaintiff).

In short, the present case is materially indistinguishable from Young. Just as the allegedly
defamatory articles at issue in Young appeared on out-of-state newspaper websites
unambiguously aimed at their local Connecticut audience, see Young, 315 F.3d at 263, the KABC
News Story here appears on an out-of-state television station website clearly targeted at its local,
California audience. And much like the articles in Young, the KABC News Story describes events
in the forum state only in the context of an article aimed at an out-of-state audience. As the court
in Young recognized, publication of an allegedly defamatory story under such circumstances is
insufficient to support personal jurisdiction over out-of-state defendants. Id. at 262-63. The
Complaint should therefore be dismissed against all the ABC Defendants for lack of personal
jurisdiction.

3. A Few Telephone Calls Cannot Support Jurisdiction.

The Complaint also alleges two telephone calls and one email to persons in Tennessee by

KABC: a message left for Plaintiff, a conversation with his attorney, and an email to the agent

who listed the home for sale. Compl. §f 42, 44-48. Tennessee courts have repeatedly held that

6 In fact, since California is the country’s most populous state, it would be reasonable to infer that many,
if not most, of the persons who accessed the KABC website and the KABC News Story from other states
were California residents who follow their local news while traveling outside of California. Thus, the
actual number of Tennessee residents who accessed the KABC News Story was likely substantially lower
than the number of those who viewed the story from Tennessee, which is the only metric that internet
analytics data captures.

17



such isolated communications with Tennessee residents do not rise to the level of “significant
contacts” necessary to support the exercise of personal jurisdiction over out-of-state defendants.’
In fact, in Young the defendant reporters likewise “made a few telephone calls into Virginia to
gather some information for the articles.” Young, 315 F.3d at 260. But even the plaintiff in Young
did not contend those contacts alone would suffice to support personal jurisdiction. Id. at 261.

4. The WTVC News Story Cannot Support Personal Jurisdiction over
Defendant American Broadcasting Companies.

Finally, in addition to pleading claims against all the ABC Defendants for the KABC
News Story, Plaintiff also pleads claims against Defendant American Broadcasting Companies
arising from the WTVC News Story. But as the Complaint acknowledges, American
Broadcasting Companies has no ownership interest in WTVC, which is owned by an entirely
different television company based in Maryland, Defendant Sinclair. The Complaint also does
not allege any facts indicating that American Broadcasting Companies played any part in
reporting, broadcasting, or publishing the WTVC News Story. Nor did it — KABC was not
involved in reporting that story, let alone a remote, indirect parent company. Annas Decl. § 6.
Nonetheless, the Complaint makes the conclusory allegation that American Broadcasting
Companies jointly “published” the WTVC News Story along with the Sinclair Defendants. See,
e.g., Compl. 9 136-141. The sole basis for that allegation is that pursuant to a contract between

American Broadcasting Companies, WTVC, and Sinclair, WTVC is an American Broadcasting

7 See, e.g., Riebsame v. Schemel, No. E2018-01798-COA-R3-CV, 2019 WL 4667586, at *6-7 (Tenn. Ct.
App. Sept. 24, 2019) (holding that single phone call to corporation headquartered in Tennessee, in which
defendant allegedly defamed plaintiff, was insufficient to confer personal jurisdiction over the defendant);
Humphreys v. Selvey, 154 S.W.3d 544, 552 (Tenn. Ct. App. 2004) (“[T]elephone calls by the non-resident
to the forum state alone are not sufficient to give the forum court jurisdiction.” (quoting Garrett v. R.H.
Macy & Co., Inc., 360 F. Supp. 872, 877 (E.D. Tenn. 1972)); see also Rice v. Karsch, 154 F. App’x 454,
462-63 (6th Cir. 2005) (finding Tennessee court did not have jurisdiction over defendant based on one
email and one phone call, where communications did not evince any intent by defendant to expand
business or create “continuous or substantial” consequences in Tennessee).

18



Companies affiliate. Id. § 29.

But that contractual relationship provides no basis for jurisdiction over this case because
it does not apply to the content of WTVC’s local news stories. Rather, the affiliate contract only
applies to the content of national American Broadcasting Companies network programs (like
ABC News programs and prime-time dramas and sitcoms). The affiliate contract requires WTVC
to broadcast national network television programs and to generally display the American
Broadcasting Companies logo. Mot. Ex. A at 1 (“Your Station Agrees to serve as our primary
affiliate to broadcast Network Television Programs.”). But the affiliate contract gives American
Broadcasting Companies no role in or control over reporting, producing, or distributing WIVC’s
local programming, including its local news programs.® The contract therefore cannot provide a
basis for the exercise of specific jurisdiction over American Broadcasting Companies in this case
because Plaintiff’s causes of action challenging the content of a WTVC local news story do not
“arise[] out of” nor are they “related to th[ose] activities or contacts.” Gordon, 300 S.W.3d at
647. The fact that a television programmer directs unrelated programming into the forum state
cannot support personal jurisdiction over a claim that is not based on that programming. CBS,
Inc. v. Snyder, 798 F. Supp. 1019, 1027-28 (S.D.N.Y. 1992) (finding allegation that Washington,
D.C. television station supplied television segments to New York was insufficient to establish
personal jurisdiction over station, where the alleged claims were not based on any of those
programs).

In addition to all the reasons discussed herein, there is no basis at all for the exercise of

® The only portion of the contract that mentions WTVC’s local television news programs specifies that
those programs shall be “locally produced.” Mot. Ex. A at 6, § E(1). The contract merely speaks to the
time of day that those locally produced television programs should air. Jd. Moreover, even that
requirement has no conceivable bearing on jurisdiction over this lawsuit because it only applies to the
timing of local news programs on weekdays. Id. The WTVC broadcast states that it was aired as part of
the “News Channel 9 weekend” program (emphasis added). Compl. Ex. D at 00:07.

19



jurisdiction over TWDC, which is alleged to have no relationship to any other ABC Defendant
other than being a remote parent company. Dean v. Motel 6 Operating L.P., 134 F.3d 1269, 1274
(6th Cir. 1998) (“[A] company does not purposefully avail itself merely by owning all or some of
a corporation subject to jurisdiction.” (citations omitted)). In fact, courts in Tennessee and
elsewhere have found that they lack personal jurisdiction over TWDC and other TWDC
subsidiaries when they are sued based on the alleged actions of their subsidiaries. See, e.g, G.C.
ex rel Conner v. Disney Destinations Group, No. 3:12-CV-54, 2012 WL 1205637, at *3-5 (E.D.
Tenn. Apr. 11, 2012) (Tennessee courts lack personal jurisdiction over Walt Disney Parks and
Resorts, Inc. for the alleged acts of other TWDC-related entities); Lahera v. The Walt Disney Co.,
No. 08-11677, 2008 WL 3990987, at *1-2 (E.D. Mich. Aug. 22, 2008) (court lacked personal
jurisdiction over TWDC in a case arising out of an ABC program).

For all the foregoing reasons, this Court lacks personal jurisdiction over the ABC
Defendants, and the Complaint should be dismissed as to them.

II. THE COMPLAINT ALSO FAILS TO STATE A CLAIM UPON WHICH
RELIEF MAY BE GRANTED AGAINST THE ABC DEFENDANTS.

Alternatively, even if this Court were to determine that it has personal jurisdiction over
any of the ABC Defendants, the case should be dismissed pursuant to Tenn. R. Civ. P. 12.02(6)
because the Complaint fails to state a claim against them. The crux of Plaintiff’s case is his
allegation that KABC reported that he illegally “stole” the tiny house from the Richards. Compl.
9 124 (“The Defendants’ broadcasts gave the viewers and online subscribers the false impression
that Mr. Bedsole had committed criminal theft or done something illegal to gain possession of the
tiny home from the Richards, and that he did not have legal rights or legal authority to possess

the tiny home the Richards claim was their tiny home.”). But the KABC News Story simply did

20



not report that. And since the remaining causes of action are based on the same allegedly
defamatory statements, they necessarily fall with the primary defamation claim.

A, The Legal Standard

To survive a motion to dismiss, a complaint “must contain sufficient factual allegations
to articulate a claim for relief.” Webb v. Nashville Area Habitat for Humanity, Inc., 346 S.W.3d
422,427 (Tenn. 2011) (quoting Abshure v. Methodist Healthcare-Memphis Hosps., 325 S.W.3d
98, 103-104 (Tenn. 2010)). This requires that the complaint “contain direct allegations on every
material point necessary to sustain a recovery on any legal theory . . . or contain allegations from
which an inference may fairly be drawn that evidence on these material points will be introduced
at trial.” Id. (quoting Leach v. Taylor, 124 S.W.3d 87, 92 (Tenn. 2004)). While the factual
allegations stated in the complaint must be accepted as true, the court need only accept the
inferences drawn from those facts if they are reasonably drawn. Runyonv. Zacharias, 556 S.W.3d
732, 737 (Tenn. Ct. App. 2018) (“The facts pleaded, and the inferences reasonably drawn from
these facts, must raise the pleader’s right to relief beyond the speculative level. However, courts
are not required to accept as true assertions that are merely legal arguments or ‘legal conclusions’
couched as facts.” (citations and quotation marks omitted)).

B. The Complaint Fails to State a Claim for Defamation Against the ABC
Defendants Based on the KABC News Story.

1. The Court Must Determine Whether the KABC News Story Is
Reasonably Capable of the Defamatory Meaning Plaintiff Alleges.

To establish a prima facie claim for defamation, “the plaintiff must establish that: (1) a
party published a statement; (2) with knowledge that the statement is false and defaming to the
other; or (3) with reckless disregard for the truth of the statement or with negligence in failing to
ascertain the truth of the statement.” Brown v. Mapco Exp., Inc., 393 S.W.3d 696, 708 (Tenn. Ct.

App. 2012). Thus, the tort requires that “there must be publication of matter that is both
21



defamatory and false.” Id. And in every defamation case “the issue of whether a communication
is capable of conveying a defamatory meaning is a question of law for the court to decide in the
first instance . . ..” Id. If the publications at issue are not reasonably capable of the meaning the
plaintiff ascribes to them, then a complaint fails to state a claim for defamation as a matter of law.
Aegis Sciences Corp. v. Zelenik, No. M2012-00898-COA-R3-CV, 2013 WL 175807, at *6 (Tenn.
Ct. App. Jan. 16, 2013); see also Clark v. Viacom Int’l, Inc., 617 F. App’x 495, 509-10 (6th Cir.
2015) (upholding dismissal of complaint where the plaintiff’s interpretation of the articles was
untenable).

This Court’s assessment of whether the publication at issue is defamatory must be guided
by several principles. First, because it is a question of law, courts “must look to the words
themselveé and are not bound by the plaintiff's interpretation of them.” Brown, 393 S.W.2d at
709; see also Grant v. Commercial Appeal, No. W2015-00208-COA-R3-CV, 2015 WL 5772524,
at *10 (Tenn. Ct. App. Sept. 18, 2015) (“[C]Jourts are not bound to the plaintiff’s interpretation of
the allegedly defamatory material, and if the words do not reasonably have the meaning plaintiff
ascribes to them, the court must disregard the plaintiff’s interpretation.” (citations and quotation
marks omitted)). Second, the court’s assessment of whether statements are capable of the alleged
defamatory meaning must be made by looking at the statements within their “full context, and
read as a person of ordinary intelligence would understand them in light of surrounding
circumstances.” Aegis, 2013 WL 175807, at *6; see also Grant, 2015 WL 5772524, at *10
(providing that courts must “consider not just isolated statements, but also the import of the
language as a whole to determine whether a communication may be deemed defamatory”
(citations and punctuation omitted)). Therefore, a news story must be viewed as a whole in

determining whether it is capable of the alleged defamatory meaning. Weidlich v. Rung, No.

22



M2017-00045-COA-R3-CV, 2017 WL 4862068, at *6 (Tenn. Ct. App. Oct. 26,2017). Applying
these principles, Tennessee courts regularly dismiss defamation claims that are based on
statements incapable of the defamatory meaning alleged by the plaintiff.’

Here, on the KABC website, the Article and Broadcast are posted as one integrated report,
the KABC News Story. The KABC News Story posted at the URL provided in the Complaint,

https://ab¢7news.com/realestate/tiny-house-nightmare-for-family-who-appeared-on-tv-

show/5360727/ (Compl. § 51), has a single headline: “Small dream ends in a big nightmare for

tiny house buyers from SoCal.” Below the headline is the Broadcast, which is embedded within
the Article, between the headline and the rest of the Article’s text. Because the Broadcast and the
Article are posted as a single, integrated story, both must be read and watched as an integrated
whole to determine whether the KABC News Story is capable of the alleged defamatory meaning.
See, e.g., Weidlich, 2017 WL 4862068, at *6 (stating that, where allegedly defamatory comment
appeared on the same internet page as a photograph, assessment of defamatory meaning required
the statement and photograph to be considered together).

2. The KABC News Story Does Not Report that Plaintiff Illegally
Gained Possession of the Tiny House from the Richards.

While the Complaint alleges the KABC News Story implied that Plaintiff illegally took

possession of the tiny house, it fails to point to a single statement within the Broadcast or Article

? See, e.g., Loftis v. Rayburn, No. M2017-01502-COA-R3-CV, 2018 WL 1895842, at *5-9 (Tenn. Ct. App.
Apr. 20, 2018) (affirming grant of motion to dismiss and noting that “the statements at issue must be
capable of implying a defamatory meaning to survive a motion to dismiss a defamation by implication or
innuendo claim” (citation omitted)); Tidwell v. Holston Methodist Federal Credit Union, No. E2019-0111-
COA-R3-CV, 2020 WL 3481537, at *4-8 (Tenn. Ct. App. June 25, 2020) (affirming grant of motion to
dismiss defamation claim where statements were not capable of defamatory meaning); Patterson v. Grant-
Herms, No. M2013-00287-COA-R3-CV, 2013 WL 5568427, at *3-4 (Tenn. Ct. App. Oct. 8, 2013) (same);
¢f Davis v. Covenant Presbyterian Church of Nashville, No. M2014-02400-COA-R9-CV, 2015 WL
5766685, at *4 (Tenn. Ct. App. Sept. 30, 2015) (trial court erred by not dismissing defamation claim where
statements in question were not capable of defamatory meaning).

23



that actually says that. In fact, there are none. The Complaint also repeatedly alleges the KABC
News Story conveyed the Richards’ claims that the tiny house was “missing” or “stolen,” Compl.
9 129, 133-34, 136, 138-139, but neither word ever appears in either the Broadcast or the Article.
To the contrary, the KABC News Story repeatedly states that Plaintiff had title to the tiny house
and had the legal right to evict the Richards.

The very first sentence of the Article, as well as the caption summarizing the Broadcast,
states that the home “did not belong to them [the Richards].” That the Richards did not have legal
title to the home is then repeated throughout the KABC News Story, '° and the Article specifically
reports that the Richards were evicted because a judge ruled in Plaintiff’s favor after a court
proceeding.!! Because, viewed as a whole, the KABC News Story simply does not accuse the
Plaintiff of illegally obtaining the house, it is not reasonably capable of the defamatory meaning
Plaintiff ascribes to it. The defamation claim against the ABC Defendants based on the KABC
News Story should therefore be dismissed.

In an effort to find a meaning that is not conveyed by the KABC News Story, the
Complaint also points to two isolated statements from the Broadcast (and none from the Article)
which it alleges to be false. Compl. § 65. Neither statement supports any defamatory meaning
for either of two reasons. First, once again the Complaint ascribes to the KABC News Story two

statements it simply does not make. Second, even if it had made either statement in isolation,

10 See, e.g., Compl. Ex. B at 2:19 (the home “did not belong to [the Richards].”); id. at 2:28 (an attorney
informed the Richards that the Richards “don’t own the title to that — to the house.”); Compl. Ex. C
(Plaintiff “actually registered the trailer in his name, not in [the Richards’}”); Id. (“[B]ecause the title is in
Bedsole’s name, the judge considered the couple tenants and evicted them.”).

' See Compl. Ex. C (“They went to court and because the title is in Bedsole’s name, the judge
considered the couple tenants and evicted them. Based on the fact that the builder has the title in
his name he had to rule in position to the builder and he gave [the Richards] 10 days to vacate the

property.”).
24



within the context of the entire KABC News Story, neither statement could be defamatory
because the story as a whole makes clear that Plaintiff had legal authority to take possession of
the tiny house.

First Alleged Statement. The Complaint alleges that the Broadcast states that Plaintiff

“had put the trailer in his name shortly after [the Richards’] tiny home disappeared from the
property.” Id. 9 65. That is not what the Broadcast reports. Rather, it states that the Richards
first learned that Plaintiff held the title to the home shortly after they confronted him, while they
were still living in the home. But to try to create some other alleged meaning, the Complaint
plucks out Ms. Juarez’s words in the Broadcast in mid-sentence to misquote what it actually says.

The Broadcast first reports that Plaintiff dealt with registering the title before the filming
of the reality show started. Id Ex. B at 1:01. That was before the Richards even moved in, let
alone were evicted. Subsequently, the Broadcast reports that after the television show was filmed
and they had moved in, the Richards learned Plaintiff had been evicted from the property on
which the tiny house sat, and they confronted him. Id at 1:45. The Broadcast then reports that
“[s]oon after their confrontation with Bedsole, the Richards learned that the home they thought
was theirs, turned out did not belong to them.” Id. at 2:14 (emphasis added). The Broadcast then
explains how Ben Richards says they learned that: “we [the Richards] spoke to the lawyer and he
said if you move the tiny house we’ll have you arrested for stealing. And we said, what are you
talking about? And he said you don’t own the title to the house.” Id at 2:21. Ms. Juarez then
reports, “Richards said that Bedsole had put the trailer in his name.” Id. at 2:31.

Having explained how the Richards learned the title was in Plaintiff’s name, Ms. Juarez
then proceeds to report that “[s]hortly after [the events just described], the tiny home disappeared

from the property,” followed immediately by another excerpt of her interview with Ben Richards

25



explaining the couple’s efforts to learn to where the home had been moved. Id. at 2:35. To try
to create some alleged false statement, the Complaint strings together fragments of two different
sentences Ms. Juarez spoke (“Bedsole had put the trailer in his name” and “Shortly after the tiny
home disappeared”) and quotes them as if they were one.

Even more importantly, the Complaint ignores everything the Broadcast reported before
and after those few words, which makes clear that Plaintiff held the title in this name before the
tiny house was gone. So even if viewed entirely in isolation and the sentence fragments the
Complaint quotes could somehow be construed to suggest otherwise, it would make no difference
because the Court must “consider not just isolated statements, but also the import of the language
as a whole to determine whether a communication may be deemed defamatory.” Grant, 2015
WL 5772524, at *10 (quotation marks and citation omitted). Viewed as a whole, the KABC
News Story makes clear that Plaintiff had title to the tiny house at the time the Richards were
evicted, and indeed the Article even specifically reports that the Richards were evicted only affer
a judge ruled that Plaintiff held legal title to home. See Croce v. New York Times Co., 930 F.3d
787, 793 (6th Cir. 2019) (upholding dismissal of defamation claim, explaining that while the
headline in isolation may have been capable of defamatory meaning, “the headline is not the
whole story, and consequently the headline cannot be considered standing alone.” (citations
omitted)). In fact, Plaintiff’s characterization of the Broadcast would render it nonsensical. If
the home had already been moved by Plaintiff before the Richards learned the title was in his
name, then the threat by Plaintiff’s attorney to have them arrested “if you [the Richards] move the
tiny house” would make no sense.

Second Alleged Statement. The second allegedly false statement the Complaint pleads

alleges the Broadcast reports that it was Plaintiff who was “evicted” from the tiny house, not the

26



Richards. Compl. § 65. That too misstates what the Broadcast says. The Broadcast makes it
clear that Plaintiff was evicted from the property where the house was located, not from the house
itself. The Broadcast reports the Richards moved into the tiny house while it was still located at
Plaintiff’s business. Jd. Ex. B at 1:30. It then reports: “The Richards confronted Bedsole after
they learned he was being evicted from the property. ‘So you’re being evicted from the property
for being five months late on your payments. And so, this house needs to be moved from the
property.”” (emphasis added). Id at 1:45. Likewise, the Article reports a judge evicted the
Richards — not Plaintiff. Id Ex. C (“[T]he judge considered the couple tenants and evicted
them.”).

The very fact that the Complaint takes these liberties with the words of the KABC News
Story to try to come up with some allegedly defamatory meaning is telling evidence that there is
none. Because the KABC News Story is not reasonably capable of conveying that Plaintiff stole
the tiny home, Count I should be dismissed as to the ABC Defendants as a matter of law.

Finally, even if viewed in isolation the Broadcast’s report that the tiny house
“disappeared” could somehow be defamatory, which it is not and is not even alleged to be, it
could not be actionable for several reasons. First, that was substantially true. The gist of the
KABC News Story is not that Plaintiff acted unlawfully in evicting the Richards and removing
the tiny house from his property. Rather, it reports that Plaintiff did not tell the Richards where
the house was moved to, and sometime later they found it online being listed for sale. The
Complaint never alleges that any of that is false, and so the defamation claim against the ABC
Defendants should be dismissed for that reason a well. Brown, 393 S.W.3d at 708.

Moreover, the statement that the tiny house “disappeared” is merely an opinion based on

disclosed, non-defamatory facts and therefore is not actionable as defamation. See Stones River

27



Motors, Inc. v. Mid-South Publ’g Co., 651 S.W.2d 713, 722 (Tenn. Ct. App. 1983) (“As long as
the true facts on which the opinion is based are published, the opinion itself is not actionable.”).
Here, the facts underlying that statement — that Plaintiff removed the tiny house from his property
without telling the Richards where it was — were clearly stated in the KABC News Story. See
Compl. Ex. C (“[D]uring those 10 days the builder took the house off the property.”). Moreover,
the term “disappeared” is also a classic example of protected “rhetorical hyperbole.” Id
Obviously it does not mean the tiny house literally went up in thin air, but it is just a way of
expressing that the Richards did not know where it went.

C. The Remaining Tag-Along Causes of Action Against the ABC
Defendants Must Also Be Dismissed.

1. The Dismissal of the Defamation Claim Requires the Dismissal of All
Other Tort Theories Based on the Same Statements.

In Counts II through V, the Complaint also pleads causes of action for false light invasion
of privacy, intentional and negligent infliction of emotional distress, and intentional interference
with business relations against the ABC Defendants. However, those causes of action just re-
plead the defamation under the label of different torts. Like the defamation claim in Count I, they
are all based on the allegation that the KABC News Story stated or implied that Plaintiff illegally
obtained possession of the tiny house. Because the KABC News Story is not reasonably capable
of that interpretation, as a matter of law those “tag along” claims necessarily fail as well.

The United States Supreme Court has held that where a claim fails to satisfy the elements
of defamation, the First Amendment generally precludes plaintiffs from challenging the same
words through the guise of some other tort. See Hustler Magazine v. Falwell, 485 U.S. 46, 57
(1988) (holding that plaintiff could not prevail on claim of intentional infliction of emotional
distress where words were not defamatory); Snyder v. Phelps, 562 U.S. 443, 458 (2011) (holding

that plaintiffs could not prevail on claims of invasion of privacy and intentional infliction of

28



emotional distress premised on speech about a matter of public concern that was not defamatory).
Likewise, Tennessee courts have held that where alternative tort theories are based on the same
words that fail to support a defamation claim, they must be dismissed if the primary defamation
claim fails.'? The remaining causes of action must therefore be dismissed for this reason alone.

2. The Tag-Along Causes of Action also Fail for
Independent Reasons.

In addition, the additional causes of action also fail for other, independent reasons.

False Light Invasion of Privacy. In order to state a claim for false light invasion of privacy

(Count II), Plaintiff must show that “(a) the faise light in which [Plaintiff] was placed would be
highly offensive to a reasonable person, and (b) [Defendants] had knowledge of or actedl in
reckless disregard as to the falsity of the publicized matter and the false light in which [Plaintiff]
would be placed.” West v. Media Gen. Convergence, Inc., 53 S.W.3d 640, 643-44 (Tenn. 2001).
As a threshold matter, this requires Plaintiff to show that the light in which he was placed was
false. See Loftis, 2018 WL 1895842, at *8 (“To prevail on his false light invasion of privacy
claim, Mr. Loftis must show that the statements he asserts Mr. Rayburn made through Mr. Myers’
article placed him in a false light.”). The Complaint fails to clear this first hurdle because
Plaintiff’s false light claim is based on the same statements as the defamation claim and, for the

reasons explained above, the KABC News Story is not capable of the false meaning that the

12 See Loftis, 2018 WL 1895842, *8 (affirming dismissal of claim for false light invasion of privacy where
statements were not capable of the defamatory meaning plaintiff alleged); Sullivan v. Wilson County, 2012
WL 1868292, No. M2011-00217-COA-R3-CV, at *14 (Tenn. Ct. App. May 22, 2012) (affirming dismissal
of intentional infliction of emotional distress claim where it was based on allegedly defamatory statements,
and plaintiff was estopped from litigating defamation claim); Seaton v. TripAdvisor LLC, 728 F.3d 592,
603 (6th Cir. 2013) (affirming dismissal of tortious interference with business relationship claim based on
allegedly defamatory statements where statements were not capable of defamatory meaning); see also
Boladian v. UMG Recordings, Inc., 123 F. App’x 165, 169-70 (6th Cir. 2005) (holding that plaintiff’s
claims for false light and intentional infliction of emotional distress failed because they were derivative of
a nonviable defamation claim, and “[a] party may not skirt the requirements of defamation by pleading
another, related cause of action™).

29



Complaint alleges. Id. (“For the reasons we found the statements in [the defendant’s] article fail
to imply a defamatory meaning, we also find they are not susceptible to the requisite inferences
casting Mr. Loftis in a false light.”).

Intentional and Negligent Infliction of Emotional Distress. The tort of intentional

infliction of emotional distress (Count III) requires Plaintiff to show that the ABC Defendants’
conduct 1) was intentional or reckless, 2) was so outrageous that it is not tolerated by civilized
society, and 3) resulted in serious mental injury to the Plaintiff. Rogers v. Louisville Land Co.,
367 S.W.3d 196, 205 (Tenn. 2012). The claim of negligent infliction of emotional distress (Count
IV) requires Plaintiff to show the elements of a general negligence claim and also that the ABC
Defendants’ conduct was outrageous. Brown, 393 S.W.3d at 705-706. The burden to demonstrate
outrageous conduct is a heavy one. Oates v. Chattanooga Pub. Co.,205 S.W.3d 418,218 (Tenn.
Ct. App. 2016). It is a question for the Court to determine, in the first instance, whether a
defendants’ alleged conduct can reasonably be regarded as outrageous pursuant to that high
standard. McBee v. Greer, No. E2009-01760-COA-R3-CV, 2010 WL 2290560, *3 (Tenn. App.
June 8, 2010).

The alleged implication that Plaintiff illegally evicted a tenant from a home falls far short
of the type of behavior that courts have held to be “outrageous.” Tennessee courts have dismissed
intentional infliction of emotional distress claims based on the publication of allegedly false
accusations that were far more serious than anything alleged here on the grounds that such

accusations were not “outrageous.”’® In addition, Plaintiff’s negligent infliction of emotional

13 See, e.g., Malmquist v. Hearst Corp., No. 2:09-cv-2416-JPM-cgc, 2010 WL 1257800, at *6 (W.D. Tenn.
Mar. 26, 2010) (granting motion to dismiss IIED claim, stating that “[a]lthough publishing an article which
falsely portrays Plaintiff as an abusive spouse may be a serious harm, it does not rise to the level of conduct
so outrageous in character and so extreme in degree as to go beyond all bounds of decency™); Brown, 393
S.W.3d at 706 (accusing customer of a “money switch” was not outrageous); Crowley v. Anderson County,
Tennessee, No. 3:17-cv-169, 2018 WL 8919395, at *8-9 (E.D. Tenn. Aug. 6, 2018) (preparing

30



distress claim also fails because the Complaint does not establish any basis for a duty owed to
Plaintiff by the ABC Defendants. See Parks v. Nelson, No. E2000-02943-COA-R3-CV, 2002
WL, 523458, at *3 (Tenn. Ct. App. Apr. 9, 2002) (affirming dismissal of negligent infliction of
emotional distress claim where plaintiff failed to establish a basis for the duty allegedly breached
by defendants). The Complaint alleges that the ABC Defendants owed Plaintiff a duty to report
“fairly and accurately” all the circumstances of the events in question. Compl. § 166. Essentially,
the Complaint alleges that a news organization owes a general duty of fairness to every person
they report anything about that is actionable in negligence. Not only is there no legal basis for
such a duty, the recognition of one would violate the First Amendment because the Constitution
imposes far more barriers to challenging speech than merely alleging a story was unfair or
inaccurate. See Compuware Corp. v. Moody s Investor Servs., 499 F.3d 520, 533 (6th Cir. 2007)
(stating that plaintiff may not plead other tort theories as “a backdoor attempt to assert a
defamation claim” without satisfying the standards of defamation); Warren v. Warrior Golf
Capitol LLC, 126 F.Supp.3d 988, 993-94 (E.D. Tenn. 2015). Thus, courts consistently hold that
journalists do not owe a general duty actionable in negligence to the people about whom they
report. !4

Intentional Interference with Business Relations. Finally, to state a claim for intentional

interference with business relationships, a plaintiff must allege 1) an existing business relationship

memorandum and investigative report that allegedly contained material omissions contributing to
plaintiff’s arrest and prosecution was not outrageous), rev’d on other grounds, 783 F. App’x 556 (6th Cir.
2019).

14 See, e.g., Newcombe v. Adolph Coors Co., 157 F.3d 686, 695 (9th Cir. 1998) (“[A] claim for negligent
publication is essentially the same as either a claim for misappropriation or for defamation, and [] the
constitutional and statutory principals regarding those standards cannot be circumvented by artful
pleading.”); DiLeo v. Davis, Civ. A No. 89-2485, 1995 WL 5908, at *2 (E.D. La. Jan. 5, 1995) (holding
that a defamation claim cannot be stated as one for negligence, “[o]therwise the First Amendment and all
of the case law of Louisiana concerning defamation would be rendered meaningless”).

31



with specific third parties or a prospective relationship with an identifiable class of third persons;
2) defendant’s knowledge of that specific relationship; 3) defendant’s intent to cause the breach
or termination of the business relationship; and 4) defendant’s improper motive or improper
means in doing so. Trau-Med of America, Inc. v. Allstate Ins. Co., 71 S.W.3d 691, 701 (Tenn.
2002). In addition to pleading a claim for intentional interference based on the allegedly
defamatory KABC News Story, the Complaint also alleges that an individual who had listed the
tiny home for sale online, Stephen Harrell, stopped listing the house and sent a message to
Plaintiff explaining, “Hey man. I decided to mark your tiny house as sold. I even got an email
from a news agency asking to do a story about it. I don’t want to be involved in all of that kind
of stuff. Hope you understand.” Compl. 9 47-48. On that basis, the Complaint alleges that the
ABC Defendants intended for Mr. Harrell and anyone else to terminate their business
relationships with Plaintiff. Id. q§ 171. It further alleges that the ABC Defendants acted with the
improper motive “to enhance their television ratings by broadcasting and disseminating
sensationalized news stories, to further their reputations in broadcasting, for financial reasons,
and to deflect criticism away from them and onto Mr. Bedsole and Tiny House Chattanooga.” Id.
9172.

That claim fails for either of two reasons. First, an “improper motive” for purpose of this
tort means “that the defendant's predominant purpose was to injure the plaintiff.” Trau-Med of
America, Inc., 71 S.W.3d at 701 n.5. Here, the Complaint alleges that the ABC Defendants were
primarily motivated by concerns about ratings, their own reputations, and susceptibility to public
criticism — not to inflict injury on Plaintiff. That alone requires dismissal. See Brown &

Williamson Tobacco Corp. v. Jacobson, 713 F.2d 262, 274 (7th Cir. 1983) (providing that the

32



allegation that broadcaster’s motive was “to increase the audience ratings of and attract attention
to” it was not an improper motive for purposes of a tortious interference claim).

Second, Mr. Harrell’s message merely states that he received an e-mail “asking to do a
story about it.” Compl. § 48. That provides no support at all for the Complaint’s conclusory
assertion that the ABC Defendants either intended to cause Mr. Harrell to stop listing the home
or acted with any improper motive or means. Moreover, as a matter of law, merely alleging that
a journalist contacted a potential source of information “asking to do a story about it” cannot
satisfy the requisite “improper motive” or “improper means” for purposes of a claim for tortious
interference. See Seminole Tribe of Florida v. Times Pub. Co., Inc., 780 So. 310, 318 (F1. App.
DCA 4th 2001) (granting motion to dismiss because a reporter’s request to a source for
information cannot support a claim for tortious interference). Notably, the Tennessee Supreme
Court has provided fifteen examples of the types of conduct that could constitute “improper
means” for purposes of this tort, none of which apply here. Trau-Med of America, Inc.,71 S.W.3d
at 701 n.5. If the law were otherwise, then any routine inquiry by any journalist related to a
business or an individual’s finances could be the basis for pleading a claim of intentional
interference with business relationships. That would eviscerate the First Amendment. Seminole
Tribe of Florida, 780 So. at 316-18; see also Brown & Williamson Corp., 713 F.2d at 274 (“[T1his
approach would make every case of defamation of a corporation actionable as wrongful
interference” which would have “constitutional implications™).

Thus, in addition to the defamation claim, all of Plaintiff’s other causes of action against

the ABC Defendants based on the KABC News Story should be dismissed.

33



D. The Complaint Also Fails to State a Claim Against Defendant American
Broadcasting Companies Based on the WTVC News Story.

Finally, the Complaint also pleads a claim for defamation against Defendant American
Broadcasting Companies based on the WTVC News Story. Compl. ] 136-141. That cause of
action also fails to state a claim for either of two reasons. First, American Broadcasting
Companies understands that the Sinclair Defendants are also filing a motion to dismiss all claims
against them based on the WTVC News Story. That motion is hereby incorporated by reference,
and if the Sinclair Defendants’ motion is granted, the same claims against American Broadcasting
Companies necessarily fail as well.

But regardless of whether the claims against the Sinclair Defendants are dismissed, the
Complaint fails to plead a basis for imputing any liability to American Broadcasting Companies
for the WTVC News Story. Another essential element of any defamation claim is that the
defendant must have “published” the story in question. Brown, 393 S.W.3d at 708. To potentially
be a publisher, the defendant must have played some “actual part in composing and publishing”
the news story in question. Knoxville Pub. Co. v. Taylor, 215 S.W.2d 27, 30 (Tenn. Ct. App.
1948).

The Complaint alleges no such facts. Rather, the only basis for the conclusory allegation
that American Broadcasting Companies “published” the WTVC News Story is that WTVC has a
contractual, affiliate relationship with American Broadcasting Companies. Compl. § 29. But
pursuant to that contract, American Broadcasting Companies only provides national network
programs to WTVC, not local news programs, and the contract gives American Broadcasting
Companies no role at all in creating or broadcasting WTVC’s local news. See Mot Ex. A. The

Complaint therefore alleges no facts to support its conclusory statement that American

34



Broadcasting Companies “published” the WTVC story, and so all causes of action pled against it

based on that story must be dismissed.'

CONCLUSION

For the foregoing reasons, the Complaint should be dismissed as to the ABC Defendants
for lack of personal jurisdiction over them. If it is not dismissed for that reason, the Complaint

should be dismissed because it fails to state a claim against the ABC Defendants.

August 25, 2020 Respectfully.submitted,

A

Samuel D. Lipshie (TN BPR #: 009538)

Jeffrey L. Allen (TN BPR#: 026782)

BRADLEY ARANT BOULT CUMMINGS LLP
Roundabout Plaza, 1600 Division Street, Suite 700
Nashville, TN 37203

PH: 615-252-2332

FAX: 615-252-6332

slipshie@bradley.com

jallen@bradley.com

Counsel for American Broadcasting Companies, Inc.,
ABC Holding Company Inc. KABC-TV ABC 7
Eyewitness News, The Walt Disney Company, and
Leticia Juarez

!> Finally, while the ABC Defendants do not construe the Complaint to allege that any other ABC
Defendant published the WTVC News Story, even if it did, it certainly alleges no facts that could support
any such legally conclusory allegation against any of them either.

35



DAVIS WRIGHT TREMAINE LLP

Nathan Siegel

(Pro Hac Vice Admission Application Forthcoming)
1301 K Street, Suite 500 East

Washington, D.C. 20005

Phone: 202-973-4237

Fax: 202-973-4437

Email: NathanSiegel@dwt.com

Carl Mazurek

(Pro Hac Vice Admission Application Forthcoming)
1251 Avenue of the Americas, 21% Floor

New York, NY 10020

Phone: 212-489-8230

Fax: 212-489-8340

Email: CarlMazurek@dwt.com

Counsel for American Broadcasting Companies, Inc.,
ABC Holding Company Inc. KABC-TV ABC 7
Eyewitness News, The Walt Disney Company, and
Leticia Juarez

36



CERTIFICATE OF SERVICE

[ hereby certify that on August 25™, 2020, a true and correct copy of the foregoing was
sent via Federal Express to the Court for filing. I also certify that a true and accurate copy of the
foregoing is being served via email and U.S. Mail, first class postage pre-paid, on the following:

M. E. Buck Dougherty III

Phillip E. Fleenor

Chanse J. Hayes

DUNCAN, HATCHER, HOLLAND & FLEENOR, P.C.

1418 McCallie Avenue

Chattanooga, TN 37404

Email: bdougherty(@duncanhatcher.com; pfleenor@duncanhatcher.com;
Chayes@duncanhatcher.com

Chad Bowman

Emmy Parsons

BALLARD SPAHR, LLP

1901 K Street, NW, 12% Floor

Washington, DC 20006-1157

E-mail: BowmanChad@ballardspahr.com; parsonse@ballardspahr.com

Robb S. Harvey

WALLER LANSDEN DORTCH & DAVIS LLP
511 Union Street, Suite 2700

Nashville, TN 37219

E-mail: robb.harvey@wallerlaw.com

on this 25" day of August, 2020.

Z A

Sdfuel D. Lipshie / Jeffrey L. Allen

37



